Önkormányzati hírek
Lakossági tájékoztató a szúnyogok elleni védekezésről
AddThis Social Bookmark Button

Ezúton közöljük a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal tájékoztatóit, melyben hasznos és pontos információkat kapunk a szúnyogok elleni védekezés lehetőségeiről.

Tájékoztató
Plakát

Tájékoztató

Plakát

 
Elhunyt Szalai Mihály alpolgármester úr
Írta: Kóbor Attila polgármester   
AddThis Social Bookmark Button
Fertőszéplak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete mély fájdalommal tudatja mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szalai Mihály alpolgármester úr türelemmel viselt hosszú szenvedés után visszatért az Égi Hazába.
A közösségért élő, Igaz Embert és kiváló Barátot veszítettünk el.
Temetése 2018. augusztus 30-án 14 órakor lesz a fertőszéplaki temetőben.
Emlékét kegyelettel megőrizzük!

Fertőszéplak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete mély fájdalommal tudatja mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szalai Mihály alpolgármester úr türelemmel viselt hosszú szenvedés után visszatért az Égi Hazába.

A közösségért élő, Igaz Embert és kiváló Barátot veszítettünk el.

Temetése 2018. augusztus 30-án volt a fertőszéplaki temetőben.

Emlékét kegyelettel megőrizzük!

 
Tájékoztató a fűtési költségek viselésével összefüggő egyszeri természetbeni támogatás igényléséről
Írta: Kóbor Attila polgármester   
AddThis Social Bookmark Button
Tájékoztatom a tisztelt lakosságot, hogy a Kormány 1364/2018. (VII.27.) határozata értelmében a téli rezsicsökkentés korábbi intézkedéseiben nem részesült, a vezetékes gáz-vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások is egyszeri természetbeni támogatásban részesülhetnek a fűtési költségek viselésével összefüggésben.
Ennek érdekében igénybejelentést kell benyújtani az alábbi elvek szerint:
a) gáz-vagy távhő-szolgáltatási szerződéssel nem rendelkezik a háztartás, (Háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.)
b) az igénybejelentés végső határideje: 2018. október 15-e,
c) a bejelentő tudomásul veszi, hogy az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság ellenőrzi, hogy a bejelentő háztartása korábban téli rezsicsökkentésben nem részesült,
d) a természetbeni támogatás a fűtőanyagra vonatkozik, a támogatás nem fedezi az egyéb, például a szállítási, darabolási költségeket.
Igénybejelentést a Fertőszéplaki Közös Önkormányzati Hivatalban (9436 Fertőszéplak, Petőfi u. 2.) lehet megtenni, ügyfélfogadási időben (hétfő-csütörtök 07.30-16.00 óráig, péntek 07.30-12.00 óráig) az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon, vagy letölthető az alábbi hivatkozásról:
Igénybejelentő lap letöltése
Az igénybejelentés benyújtható: 2018. október 15. napjáig.
E határidő elmulasztása jogvesztő!

Tájékoztatom a tisztelt lakosságot, hogy a Kormány 1364/2018. (VII.27.) határozata értelmében a téli rezsicsökkentés korábbi intézkedéseiben nem részesült, a vezetékes gáz-vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások is egyszeri természetbeni támogatásban részesülhetnek a fűtési költségek viselésével összefüggésben.

Bővebben...
 
Legyen biztonságban!
AddThis Social Bookmark Button
Az alábbiakban a Győr-Moson Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Soproni Katasztrófavédelmi Kirendeltségének tájékoztatóját olvashatják a kéménysepréssel kapcsolatos fontos tudnivalókról.
"A kéményseprő kívánsága: Ne kelljen aggódni a biztonságért
- Tudta, hogy a kéményseprés már minden magánszemély számára ingyenes?
A kémények időszakos ellenőrzése a magánszemélyek számára már több mint két éve ingyenes. Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.
- Miért szükséges a kéménysepréssel már nyáron foglalkozni?
A fűtési szezon végeztével, amikor az otthoni tüzelő-fűtőberendezéseket már nem, vagy csak alkalmanként használjuk, érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Nem célszerű ugyanis ezeket a teendőket a következő fűtési szezon előtti utolsó napokra halasztani.
A kéményseprő a füstelvezető épségét, valamint a fűtésrendszer működését ellenőrzi. Célja az esetleges problémák kiszűrése, a balesetek megelőzése. A vizsgálat során a szakemberek alaposan átnézik az égéstermék-elvezetőket, ellenőrzik azok műszaki állapotát, megvizsgálják, hogy biztosított-e az adott helyen a fűtés biztonságos működéséhez szükséges mennyiségű levegő, illetve annak utánpótlása, emellett elemzik a tüzelőberendezésből távozó égéstermék összetételét. Amennyiben a vizsgálat problémát tár fel, fontos a mihamarabbi javításról intézkedni.
- Mi a menete, ha szeretném kitakaríttatni a kéményemet?
Aki az online ügyintézést választja, a www.kemenysepres.hu honlapon előre megadhat két-három, kéményellenőrzésre megfelelő napot – ebben az esetben a kéményseprők telefonon felveszik az ügyféllel a kapcsolatot és közösen megállapodnak az ellenőrzés pontos dátumáról és idejéről.
A katasztrófavédelem kéményseprői gyakran tájékoztató levelekkel járják végig a településeket. Ilyenkor lehetőség van az ellenőrzés azonnali elvégeztetésére is, de ennek igénybevétele ekkor sem kötelező.
Akik a telefonos ügyintézést kedvelik, ők az előhívó nélkül, ingyenesen működő 1818-as számot hívják. Rövid adatvédelmi információk után válasszák a 9-es, 1-es majd ismét az 1-es gombokkal az Időpontfoglalás menüt, ahol a bejelentkező ügyintéző, a hívó adatainak felvételével elindítja a vizsgálati időpont egyeztetési folyamatát. A katasztrófavédelem munkatársa visszahívja az ügyfelet, és megbeszélik az ellenőrzés napját és idejét.
Emellett fordulhatnak a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetéhez
e-mailben, a levelet a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre küldve
postai úton a BM OKF GEK részére címzetten, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre küldve
személyesen, ügyfélfogadási időben várjuk a megyei ellátási csoportjainknál
a külföldön tartózkodó állampolgárok a +36 (1) 550 1858 helyi díjszabással hívható telefonszámon érik el ügyfélszolgálatunkat.
- Milyen gyakran ellenőriztessem a kéményemet?
Ez attól függ, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva. Ha a házban szilárd tüzelőanyaggal fűtenek, akkor évente, ha gázzal, akkor kétévente egy alkalommal ingyenes a felülvizsgálat.
A társasházban élő magánszemélyekhez írásbeli értesítést követően hívás nélkül érkezik a kéményseprő és ingyenesen elvégzi a sormunkát.
- Mi a teendő, ha gazdálkodó szervezet működik a házban vagy a társasházi lakásban?
Amennyiben családi házban él és a házba gazdálkodó szervezet van bejegyezve, akkor a kéményseprést egy-, vagy kétévente kötelező megrendelni egy kéményseprőcégtől. A szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezések kéményeit évente, a gázzal működőket kétévente. A kéményseprésért fizetni kell. A www.kemenysepres.hu honlap Ügyfélszolgálat oldalán irányítószáma megadásával kikeresheti, hogy az ország adott településén mely kéményseprőcégektől lehet megrendelni a munkát.
A társasházban működő gazdálkodó szervezetekhez a kéményseprő hívás nélkül érkezik, de a munka díját ki kell fizetni. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor az egész munka díját, ha a lakás a társasház gyűjtőkéményére van csatlakoztatva, akkor a munka rá eső részét kell kifizetni, például egy tízlakásos társasház esetén a munkadíj egytizedét.
Fontos tudni!
A szakember a kéményvizsgálatról tanúsítványt állít ki. Ezen fel kell tüntetnie az utolsó műszaki vizsgálat évét, valamint az ellenőrzés során elvégzett műszeres mérések eredményét. A katasztrófavédelem kéményseprői készpénzt nem kezelhetnek, nem fogadhatnak el. Végeznek díjköteles munkát is, azonban ezeket előre, írásban meg kell rendelni és a munka elvégzése után, számla ellenében, átutalással kell a díjat megfizetni.
A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított."

Az alábbiakban a Győr-Moson Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Soproni Katasztrófavédelmi Kirendeltségének tájékoztatóját olvashatják a kéménysepréssel kapcsolatos fontos tudnivalókról.


"A kéményseprő kívánsága: Ne kelljen aggódni a biztonságért

- Tudta, hogy a kéményseprés már minden magánszemély számára ingyenes?

A kémények időszakos ellenőrzése a magánszemélyek számára már több mint két éve ingyenes. Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.

Bővebben...
 
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság 2018. májusi bűnmegelőzési hírlevele
AddThis Social Bookmark Button
Az alábbi linken Ön a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság 2017. novemberi bűnmegelőzési hírlevelét olvassa. A leírt bűncselekmények egy bizonyos megyei településen történtek, de gyakorlatilag bárhol megtörténhettek volna.
Hírleveleinkben a hétköznapi életben gyakran előforduló, illetve aktuálisan megtörtént bűncselekményekre, illetve azok megelőzési lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet, hogy kevesebben váljanak ezáltal áldozattá! A hírlevelet ide kattintva lehet megtekinteni. Továbbá közreadunk egy tájékoztatót az áldozatsegítés lehetőségeiről is.

Az alábbi linken Ön a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság 2018. májusi bűnmegelőzési hírlevelét olvassa. A leírt bűncselekmények egy bizonyos megyei településen történtek, de gyakorlatilag bárhol megtörténhettek volna. Hírleveleinkben a hétköznapi életben gyakran előforduló, illetve aktuálisan megtörtént bűncselekményekre, illetve azok megelőzési lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet, hogy kevesebben váljanak ezáltal áldozattá! A hírlevelet ide kattintva lehet megtekinteni.

 
AddThis Social Bookmark Button

 

A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a közigazgatás minőségi színvonalemelése érdekében az adminisztratív terhek komplex csökkentését, az átláthatóság növelését, a hatóságok és az érdekelt felek intézményi kapacitásának javításával a hatékony közigazgatáshoz történő hozzájárulását. Ennek keretében cél az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése is, az előző fejlesztési ciklusban már kipróbált ASP technológia lehetőségeivel élve, országos szinten.

A fenti cél elérését önkormányzatunk a FERTŐSZÉPLAK KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” című KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00614 azonosító számú projekt megvalósításával kívánja elérni.

A projekt rövid összefoglalása:

A Fertőszéplaki Közös Önkormányzati Hivatal Fertőszéplak Község Önkormányzata, mint székhely település és Sarród Község Önkormányzata közigazgatási területén látja el feladatait. A két település összlakosságszáma: 2.344 fő. A hivatal köztisztviselőinek száma, vagyis a projekt által érintett célcsoport 7 fő. A hivatal teljes létszáma érintett a projektben, mert az ASP rendszeren belül bevezetendő szakrendszerek valamelyikét valamennyi ügyintéző használja.

A projekt elemei:


1. Eszközbeszerzés

Szükséges eszközök beszerzése, melynek eredményeként megfelelő hardver infrastruktúra fog rendelkezésre állni, amelynek segítségével a Hivatal munkatársai használni tudják az önkormányzati ASP rendszert.


2. Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása

Az ASP szolgáltatáshoz való rendszercsatlakozási folyamat során felmerülő folyamatszervezési, szabályozási (igazgatásszervezés) feladatok végrehajtása, a belső folyamatok, működési rend és a belső szabályozó eszközök felülvizsgálata történik meg, és azok hozzáigazítása az ASP-ben biztosított szakrendszerek működési rendjéhez. Ennek keretében a folyamat átalakítási feladatok felmérése, szabályzatok áttekintése, módosítása, illetve kialakítása valósul meg. A projekt megvalósítása során megtörténik az Informatikai Biztonsági Szabályzatnak és az Iratkezelési szabályzatnak az ASP működési rendjéhez való igazítása.

Fenti feladatokat külső szakértő igénybe vételével tervezzük megvalósítani.

A fenti tevékenység eredményeként az ASP működési rendjéhez igazított Informatikai Biztonsági Szabályzat és az Iratkezelési szabályzat jön létre.


3. Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja

A migráció elvégzése az ASP központ által, központilag meghatározott módszertan alapján történik. A beépített ellenőrző rendszernek megfelelő minőségű adatok migrálása valósul meg a feladatvégzés során.

A migráció során felülvizsgálatra kerülnek a migrálásra kerülő adatállományok és elvégezésre kerülnek a szükséges tisztítások, annak érdekében, hogy azok adatminőség megfelelő legyen. Az adattisztítás során a formai és szintaktikai hibák is javításra kerülnek.

Az önkormányzat számára létrehozott felületen meghatározásra kerül a hozzáférésre jogosultak köre, a rendszer indításához szükséges indító beállítások, valamint az egyedi paramétereket, amelyek szükségesek a rendszer működéséhez.

Az ASP szolgáltató által meghatározott módszertan alapján történik az adatok betöltése az informatikai rendszerbe, a betöltés során keletkező esetleges hibák javítása a forrásrendszerben vagy a migrációs állományban.

Fenti feladatok egy részét belső erőforrásból, a migráció koordinációját pedig külső szakértő igénybe vételével tervezzük megvalósítani.


4. Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás

Az ASP központ által szervezett, az ASP szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon a Hivatal kollégái részt vesznek.

 

Megvalósítás:

A szükséges pályázat keretében megjelölt eszközök 2016. év végén maradéktalanul beszerzésre kerültek.

A hivatal dolgozói a MÁK által szervezett képzéseken eredményesen részt vettek.

Az ASP rendszeren belül I. ütemben 2017. január 1-től bevezetésre kerültek az adó és a gazdálkodási szakrendszerek. 2018. január 1-től kezdtük alkalmazni az iratkezelő, a hagyaték, az ingatlanvagyon-kataszter és az Iparkereskedelem szakrendszereket, valamint elkészítettük az önkormányzati űrlapokat, amivel lehetővé vált az elektronikus ügyintézés.

 

Képek:

 

 

 

 

 
Megújuló külterületi utak, karbantartásukra felkészült önkormányzatok
AddThis Social Bookmark Button


Fertőd, Fertőszéplak és Sarród települések együttműködésében 60,3 millió forint vidékfejlesztési támogatást fordíthatnak ezen célok megvalósítására


A Fertő-táj szívében található Fertőd városa szomszéd településeivel, Sarróddal és Fertőszéplakkal együttműködésben tudja részben stabilizálni, részben szilárd burkolattal ellátni külterületi útjait, melyek a települések összekötésén túl a gazdálkodók számára területeik megközelíthetőségét biztosítják. A nyertes pályázatnak köszönhetően a felújításra kerülő utak hossza összesen 6,5 km. Stabilizálás valósul meg Fertődön 1,1 km-en,  Fertőszéplakon 2 km-en, Sarródon 65 fm-en.

Bővebben...
 
Hirdetmény
AddThis Social Bookmark Button

Román József e.v., mint a 103550, 103650, 103750, 104150, 104250, 104550, 104650, 105150, 105250, 105550 számú vadászterületek földtulajdonosi közösségeinek közös képviselője - az Ftk-k Működési Szabályzatának 4.1. valamint 4.6. pontja alapján - kezdeményezi a fent leírt számú vadászterületeken az érintett földtulajdonosok nyilvántartásba vételét és 2017/2018. év után a haszonbérleti díjak kifizetését az alábbi hirdetményben leírt helyeken és időpontokban.

 
Személyes felkeresők a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási hátralékok begyűjtése érdekében
Írta: Muhoray Róbert - NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.   
AddThis Social Bookmark Button
Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díjhátralékok beszedése és kezelése érdekében 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot bízta meg, a díjhátralékok beszedésével összefüggő egyes feladatok ellátásával.
A megállapodás értelmében, az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében.
A konzorciumi partnerek személyes beszedést végző munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díjhátralékok beszedése és kezelése érdekében 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot bízta meg, a díjhátralékok beszedésével összefüggő egyes feladatok ellátásával.

A megállapodás értelmében, az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében.

A konzorciumi partnerek személyes beszedést végző munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Következő > Utolsó >>

Oldal 14 / 30

Polgármesteri köszöntő

 

Választási információk

Facebook

Programnaptár 2024

Domb újság

.

Fertőszéplaki Sportkör

Fertőszéplakinak lenni


Ingyen WiFi Fertőszéplak központjában

Felhasználónév:
Jelszó:

Fertőszéplak képekben


 

Környező települések


   Fertőd

   Fertőszentmiklós

   Sarród

   Hegykő

   Fertőhomok

   Petőháza

   Fertőendréd

   Agyagosszergény

   Hidegség

   Fertőboz

   Kópháza

   Balf

   Sopron