Közhasznú információk
Önkormányzat
E-ügyintézés
Közérdekű adatok
Intézmények
Vállalkozások
Civil- és sportélet
Hitélet
Településünkről
Látnivalók
A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a közigazgatás minőségi színvonalemelése érdekében az adminisztratív terhek komplex csökkentését, az átláthatóság növelését, a hatóságok és az érdekelt felek intézményi kapacitásának javításával a hatékony közigazgatáshoz történő hozzájárulását. Ennek keretében cél az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése is, az előző fejlesztési ciklusban már kipróbált ASP technológia lehetőségeivel élve, országos szinten. A fenti cél elérését önkormányzatunk a FERTŐSZÉPLAK KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” című KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00614 azonosító számú projekt megvalósításával kívánja elérni. A projekt rövid összefoglalása: A Fertőszéplaki Közös Önkormányzati Hivatal Fertőszéplak Község Önkormányzata, mint székhely település és Sarród Község Önkormányzata közigazgatási területén látja el feladatait. A két település összlakosságszáma: 2.344 fő. A hivatal köztisztviselőinek száma, vagyis a projekt által érintett célcsoport 7 fő. A hivatal teljes létszáma érintett a projektben, mert az ASP rendszeren belül bevezetendő szakrendszerek valamelyikét valamennyi ügyintéző használja. A projekt elemei: 1. Eszközbeszerzés Szükséges eszközök beszerzése, melynek eredményeként megfelelő hardver infrastruktúra fog rendelkezésre állni, amelynek segítségével a Hivatal munkatársai használni tudják az önkormányzati ASP rendszert. 2. Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása Az ASP szolgáltatáshoz való rendszercsatlakozási folyamat során felmerülő folyamatszervezési, szabályozási (igazgatásszervezés) feladatok végrehajtása, a belső folyamatok, működési rend és a belső szabályozó eszközök felülvizsgálata történik meg, és azok hozzáigazítása az ASP-ben biztosított szakrendszerek működési rendjéhez. Ennek keretében a folyamat átalakítási feladatok felmérése, szabályzatok áttekintése, módosítása, illetve kialakítása valósul meg. A projekt megvalósítása során megtörténik az Informatikai Biztonsági Szabályzatnak és az Iratkezelési szabályzatnak az ASP működési rendjéhez való igazítása. Fenti feladatokat külső szakértő igénybe vételével tervezzük megvalósítani. A fenti tevékenység eredményeként az ASP működési rendjéhez igazított Informatikai Biztonsági Szabályzat és az Iratkezelési szabályzat jön létre. 3. Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja A migráció elvégzése az ASP központ által, központilag meghatározott módszertan alapján történik. A beépített ellenőrző rendszernek megfelelő minőségű adatok migrálása valósul meg a feladatvégzés során. A migráció során felülvizsgálatra kerülnek a migrálásra kerülő adatállományok és elvégezésre kerülnek a szükséges tisztítások, annak érdekében, hogy azok adatminőség megfelelő legyen. Az adattisztítás során a formai és szintaktikai hibák is javításra kerülnek. Az önkormányzat számára létrehozott felületen meghatározásra kerül a hozzáférésre jogosultak köre, a rendszer indításához szükséges indító beállítások, valamint az egyedi paramétereket, amelyek szükségesek a rendszer működéséhez. Az ASP szolgáltató által meghatározott módszertan alapján történik az adatok betöltése az informatikai rendszerbe, a betöltés során keletkező esetleges hibák javítása a forrásrendszerben vagy a migrációs állományban. Fenti feladatok egy részét belső erőforrásból, a migráció koordinációját pedig külső szakértő igénybe vételével tervezzük megvalósítani. 4. Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás Az ASP központ által szervezett, az ASP szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon a Hivatal kollégái részt vesznek.
Megvalósítás: A szükséges pályázat keretében megjelölt eszközök 2016. év végén maradéktalanul beszerzésre kerültek. A hivatal dolgozói a MÁK által szervezett képzéseken eredményesen részt vettek. Az ASP rendszeren belül I. ütemben 2017. január 1-től bevezetésre kerültek az adó és a gazdálkodási szakrendszerek. 2018. január 1-től kezdtük alkalmazni az iratkezelő, a hagyaték, az ingatlanvagyon-kataszter és az Iparkereskedelem szakrendszereket, valamint elkészítettük az önkormányzati űrlapokat, amivel lehetővé vált az elektronikus ügyintézés.
Képek:
|