Önkormányzati hírek
Tájékoztató a fűtési költségek viselésével összefüggő egyszeri természetbeni támogatás igényléséről
Írta: Kóbor Attila polgármester   
AddThis Social Bookmark Button
Tájékoztatom a tisztelt lakosságot, hogy a Kormány 1364/2018. (VII.27.) határozata értelmében a téli rezsicsökkentés korábbi intézkedéseiben nem részesült, a vezetékes gáz-vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások is egyszeri természetbeni támogatásban részesülhetnek a fűtési költségek viselésével összefüggésben.
Ennek érdekében igénybejelentést kell benyújtani az alábbi elvek szerint:
a) gáz-vagy távhő-szolgáltatási szerződéssel nem rendelkezik a háztartás, (Háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.)
b) az igénybejelentés végső határideje: 2018. október 15-e,
c) a bejelentő tudomásul veszi, hogy az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság ellenőrzi, hogy a bejelentő háztartása korábban téli rezsicsökkentésben nem részesült,
d) a természetbeni támogatás a fűtőanyagra vonatkozik, a támogatás nem fedezi az egyéb, például a szállítási, darabolási költségeket.
Igénybejelentést a Fertőszéplaki Közös Önkormányzati Hivatalban (9436 Fertőszéplak, Petőfi u. 2.) lehet megtenni, ügyfélfogadási időben (hétfő-csütörtök 07.30-16.00 óráig, péntek 07.30-12.00 óráig) az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon, vagy letölthető az alábbi hivatkozásról:
Igénybejelentő lap letöltése
Az igénybejelentés benyújtható: 2018. október 15. napjáig.
E határidő elmulasztása jogvesztő!

Tájékoztatom a tisztelt lakosságot, hogy a Kormány 1364/2018. (VII.27.) határozata értelmében a téli rezsicsökkentés korábbi intézkedéseiben nem részesült, a vezetékes gáz-vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások is egyszeri természetbeni támogatásban részesülhetnek a fűtési költségek viselésével összefüggésben.

Bővebben...
 
Értesítés légi szúnyoggyérítésről
Írta: Vezér Beáta jegyző   
AddThis Social Bookmark Button

Ezúton értesítjük, hogy Fertőszéplak Önkormányzat illetékességi területén légi szúnyoggyérítés kerül elvégzésre.

A védekezés időpontja: 2018. augusztus 15.

Tartaléknapok: 2018. augusztus 16-17.

A légi irtásokat 18.00- órától napnyugtáig végzik.

Felhasználásra kerülő vegyszer megnevezése:

Légi irtás esetén: CORATRIN szúnyogirtószer, dózis: 0,6 l/ha

A készítmény méhekre veszélyes, ezért kérjük, hogy a kezelés ideje alatt a méhek bezárásáról gondoskodni szíveskedjenek!

 
Legyen biztonságban!
AddThis Social Bookmark Button
Az alábbiakban a Győr-Moson Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Soproni Katasztrófavédelmi Kirendeltségének tájékoztatóját olvashatják a kéménysepréssel kapcsolatos fontos tudnivalókról.
"A kéményseprő kívánsága: Ne kelljen aggódni a biztonságért
- Tudta, hogy a kéményseprés már minden magánszemély számára ingyenes?
A kémények időszakos ellenőrzése a magánszemélyek számára már több mint két éve ingyenes. Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.
- Miért szükséges a kéménysepréssel már nyáron foglalkozni?
A fűtési szezon végeztével, amikor az otthoni tüzelő-fűtőberendezéseket már nem, vagy csak alkalmanként használjuk, érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Nem célszerű ugyanis ezeket a teendőket a következő fűtési szezon előtti utolsó napokra halasztani.
A kéményseprő a füstelvezető épségét, valamint a fűtésrendszer működését ellenőrzi. Célja az esetleges problémák kiszűrése, a balesetek megelőzése. A vizsgálat során a szakemberek alaposan átnézik az égéstermék-elvezetőket, ellenőrzik azok műszaki állapotát, megvizsgálják, hogy biztosított-e az adott helyen a fűtés biztonságos működéséhez szükséges mennyiségű levegő, illetve annak utánpótlása, emellett elemzik a tüzelőberendezésből távozó égéstermék összetételét. Amennyiben a vizsgálat problémát tár fel, fontos a mihamarabbi javításról intézkedni.
- Mi a menete, ha szeretném kitakaríttatni a kéményemet?
Aki az online ügyintézést választja, a www.kemenysepres.hu honlapon előre megadhat két-három, kéményellenőrzésre megfelelő napot – ebben az esetben a kéményseprők telefonon felveszik az ügyféllel a kapcsolatot és közösen megállapodnak az ellenőrzés pontos dátumáról és idejéről.
A katasztrófavédelem kéményseprői gyakran tájékoztató levelekkel járják végig a településeket. Ilyenkor lehetőség van az ellenőrzés azonnali elvégeztetésére is, de ennek igénybevétele ekkor sem kötelező.
Akik a telefonos ügyintézést kedvelik, ők az előhívó nélkül, ingyenesen működő 1818-as számot hívják. Rövid adatvédelmi információk után válasszák a 9-es, 1-es majd ismét az 1-es gombokkal az Időpontfoglalás menüt, ahol a bejelentkező ügyintéző, a hívó adatainak felvételével elindítja a vizsgálati időpont egyeztetési folyamatát. A katasztrófavédelem munkatársa visszahívja az ügyfelet, és megbeszélik az ellenőrzés napját és idejét.
Emellett fordulhatnak a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetéhez
e-mailben, a levelet a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre küldve
postai úton a BM OKF GEK részére címzetten, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre küldve
személyesen, ügyfélfogadási időben várjuk a megyei ellátási csoportjainknál
a külföldön tartózkodó állampolgárok a +36 (1) 550 1858 helyi díjszabással hívható telefonszámon érik el ügyfélszolgálatunkat.
- Milyen gyakran ellenőriztessem a kéményemet?
Ez attól függ, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva. Ha a házban szilárd tüzelőanyaggal fűtenek, akkor évente, ha gázzal, akkor kétévente egy alkalommal ingyenes a felülvizsgálat.
A társasházban élő magánszemélyekhez írásbeli értesítést követően hívás nélkül érkezik a kéményseprő és ingyenesen elvégzi a sormunkát.
- Mi a teendő, ha gazdálkodó szervezet működik a házban vagy a társasházi lakásban?
Amennyiben családi házban él és a házba gazdálkodó szervezet van bejegyezve, akkor a kéményseprést egy-, vagy kétévente kötelező megrendelni egy kéményseprőcégtől. A szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezések kéményeit évente, a gázzal működőket kétévente. A kéményseprésért fizetni kell. A www.kemenysepres.hu honlap Ügyfélszolgálat oldalán irányítószáma megadásával kikeresheti, hogy az ország adott településén mely kéményseprőcégektől lehet megrendelni a munkát.
A társasházban működő gazdálkodó szervezetekhez a kéményseprő hívás nélkül érkezik, de a munka díját ki kell fizetni. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor az egész munka díját, ha a lakás a társasház gyűjtőkéményére van csatlakoztatva, akkor a munka rá eső részét kell kifizetni, például egy tízlakásos társasház esetén a munkadíj egytizedét.
Fontos tudni!
A szakember a kéményvizsgálatról tanúsítványt állít ki. Ezen fel kell tüntetnie az utolsó műszaki vizsgálat évét, valamint az ellenőrzés során elvégzett műszeres mérések eredményét. A katasztrófavédelem kéményseprői készpénzt nem kezelhetnek, nem fogadhatnak el. Végeznek díjköteles munkát is, azonban ezeket előre, írásban meg kell rendelni és a munka elvégzése után, számla ellenében, átutalással kell a díjat megfizetni.
A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított."

Az alábbiakban a Győr-Moson Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Soproni Katasztrófavédelmi Kirendeltségének tájékoztatóját olvashatják a kéménysepréssel kapcsolatos fontos tudnivalókról.


"A kéményseprő kívánsága: Ne kelljen aggódni a biztonságért

- Tudta, hogy a kéményseprés már minden magánszemély számára ingyenes?

A kémények időszakos ellenőrzése a magánszemélyek számára már több mint két éve ingyenes. Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.

Bővebben...
 
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság 2018. májusi bűnmegelőzési hírlevele
AddThis Social Bookmark Button
Az alábbi linken Ön a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság 2017. novemberi bűnmegelőzési hírlevelét olvassa. A leírt bűncselekmények egy bizonyos megyei településen történtek, de gyakorlatilag bárhol megtörténhettek volna.
Hírleveleinkben a hétköznapi életben gyakran előforduló, illetve aktuálisan megtörtént bűncselekményekre, illetve azok megelőzési lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet, hogy kevesebben váljanak ezáltal áldozattá! A hírlevelet ide kattintva lehet megtekinteni. Továbbá közreadunk egy tájékoztatót az áldozatsegítés lehetőségeiről is.

Az alábbi linken Ön a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság 2018. májusi bűnmegelőzési hírlevelét olvassa. A leírt bűncselekmények egy bizonyos megyei településen történtek, de gyakorlatilag bárhol megtörténhettek volna. Hírleveleinkben a hétköznapi életben gyakran előforduló, illetve aktuálisan megtörtént bűncselekményekre, illetve azok megelőzési lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet, hogy kevesebben váljanak ezáltal áldozattá! A hírlevelet ide kattintva lehet megtekinteni.

 
AddThis Social Bookmark Button

 

A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a közigazgatás minőségi színvonalemelése érdekében az adminisztratív terhek komplex csökkentését, az átláthatóság növelését, a hatóságok és az érdekelt felek intézményi kapacitásának javításával a hatékony közigazgatáshoz történő hozzájárulását. Ennek keretében cél az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése is, az előző fejlesztési ciklusban már kipróbált ASP technológia lehetőségeivel élve, országos szinten.

A fenti cél elérését önkormányzatunk a FERTŐSZÉPLAK KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” című KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00614 azonosító számú projekt megvalósításával kívánja elérni.

A projekt rövid összefoglalása:

A Fertőszéplaki Közös Önkormányzati Hivatal Fertőszéplak Község Önkormányzata, mint székhely település és Sarród Község Önkormányzata közigazgatási területén látja el feladatait. A két település összlakosságszáma: 2.344 fő. A hivatal köztisztviselőinek száma, vagyis a projekt által érintett célcsoport 7 fő. A hivatal teljes létszáma érintett a projektben, mert az ASP rendszeren belül bevezetendő szakrendszerek valamelyikét valamennyi ügyintéző használja.

A projekt elemei:


1. Eszközbeszerzés

Szükséges eszközök beszerzése, melynek eredményeként megfelelő hardver infrastruktúra fog rendelkezésre állni, amelynek segítségével a Hivatal munkatársai használni tudják az önkormányzati ASP rendszert.


2. Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása

Az ASP szolgáltatáshoz való rendszercsatlakozási folyamat során felmerülő folyamatszervezési, szabályozási (igazgatásszervezés) feladatok végrehajtása, a belső folyamatok, működési rend és a belső szabályozó eszközök felülvizsgálata történik meg, és azok hozzáigazítása az ASP-ben biztosított szakrendszerek működési rendjéhez. Ennek keretében a folyamat átalakítási feladatok felmérése, szabályzatok áttekintése, módosítása, illetve kialakítása valósul meg. A projekt megvalósítása során megtörténik az Informatikai Biztonsági Szabályzatnak és az Iratkezelési szabályzatnak az ASP működési rendjéhez való igazítása.

Fenti feladatokat külső szakértő igénybe vételével tervezzük megvalósítani.

A fenti tevékenység eredményeként az ASP működési rendjéhez igazított Informatikai Biztonsági Szabályzat és az Iratkezelési szabályzat jön létre.


3. Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja

A migráció elvégzése az ASP központ által, központilag meghatározott módszertan alapján történik. A beépített ellenőrző rendszernek megfelelő minőségű adatok migrálása valósul meg a feladatvégzés során.

A migráció során felülvizsgálatra kerülnek a migrálásra kerülő adatállományok és elvégezésre kerülnek a szükséges tisztítások, annak érdekében, hogy azok adatminőség megfelelő legyen. Az adattisztítás során a formai és szintaktikai hibák is javításra kerülnek.

Az önkormányzat számára létrehozott felületen meghatározásra kerül a hozzáférésre jogosultak köre, a rendszer indításához szükséges indító beállítások, valamint az egyedi paramétereket, amelyek szükségesek a rendszer működéséhez.

Az ASP szolgáltató által meghatározott módszertan alapján történik az adatok betöltése az informatikai rendszerbe, a betöltés során keletkező esetleges hibák javítása a forrásrendszerben vagy a migrációs állományban.

Fenti feladatok egy részét belső erőforrásból, a migráció koordinációját pedig külső szakértő igénybe vételével tervezzük megvalósítani.


4. Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás

Az ASP központ által szervezett, az ASP szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon a Hivatal kollégái részt vesznek.

 

Megvalósítás:

A szükséges pályázat keretében megjelölt eszközök 2016. év végén maradéktalanul beszerzésre kerültek.

A hivatal dolgozói a MÁK által szervezett képzéseken eredményesen részt vettek.

Az ASP rendszeren belül I. ütemben 2017. január 1-től bevezetésre kerültek az adó és a gazdálkodási szakrendszerek. 2018. január 1-től kezdtük alkalmazni az iratkezelő, a hagyaték, az ingatlanvagyon-kataszter és az Iparkereskedelem szakrendszereket, valamint elkészítettük az önkormányzati űrlapokat, amivel lehetővé vált az elektronikus ügyintézés.

 

Képek:

 

 

 

 

 
Megújuló külterületi utak, karbantartásukra felkészült önkormányzatok
AddThis Social Bookmark Button


Fertőd, Fertőszéplak és Sarród települések együttműködésében 60,3 millió forint vidékfejlesztési támogatást fordíthatnak ezen célok megvalósítására


A Fertő-táj szívében található Fertőd városa szomszéd településeivel, Sarróddal és Fertőszéplakkal együttműködésben tudja részben stabilizálni, részben szilárd burkolattal ellátni külterületi útjait, melyek a települések összekötésén túl a gazdálkodók számára területeik megközelíthetőségét biztosítják. A nyertes pályázatnak köszönhetően a felújításra kerülő utak hossza összesen 6,5 km. Stabilizálás valósul meg Fertődön 1,1 km-en,  Fertőszéplakon 2 km-en, Sarródon 65 fm-en.

Bővebben...
 
Hirdetmény
AddThis Social Bookmark Button

Román József e.v., mint a 103550, 103650, 103750, 104150, 104250, 104550, 104650, 105150, 105250, 105550 számú vadászterületek földtulajdonosi közösségeinek közös képviselője - az Ftk-k Működési Szabályzatának 4.1. valamint 4.6. pontja alapján - kezdeményezi a fent leírt számú vadászterületeken az érintett földtulajdonosok nyilvántartásba vételét és 2017/2018. év után a haszonbérleti díjak kifizetését az alábbi hirdetményben leírt helyeken és időpontokban.

 
Személyes felkeresők a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási hátralékok begyűjtése érdekében
Írta: Muhoray Róbert - NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.   
AddThis Social Bookmark Button
Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díjhátralékok beszedése és kezelése érdekében 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot bízta meg, a díjhátralékok beszedésével összefüggő egyes feladatok ellátásával.
A megállapodás értelmében, az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében.
A konzorciumi partnerek személyes beszedést végző munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díjhátralékok beszedése és kezelése érdekében 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot bízta meg, a díjhátralékok beszedésével összefüggő egyes feladatok ellátásával.

A megállapodás értelmében, az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében.

A konzorciumi partnerek személyes beszedést végző munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

Bővebben...
 
AddThis Social Bookmark Button


A MUNKAVÁLLALÓI MOBILITÁS TÁMOGATÁSA

A MARGARÉTA ÓVODA KAPACITÁSBŐVÍTÉSÉVEL

(TOP-1.4.1-15-GM1-2016-00011)


A projekt keretében tervezett fejlesztés a Fertőszéplak Község Önkormányzata fenntartásában működő Margaréta Óvoda költségvetési szerv két feladat-ellátási helyét érinti: Székhely: 9436 Fertőszéplak, Soproni u. 6. Telephely: 9435 Sarród, Fő u. 32. Az intézmény alapfeladata az óvodai nevelés, a többi gyermekkel együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelően. Az intézmény az alaptevékenységeként feladat-ellátási szerződés alapján Sarród Község Önkormányzata feladatát is ellátja.

FEJLESZTÉS CÉLJA: A projekt közvetlen átfogó célja, hogy az óvodai ellátás – mint közszolgáltatás – fejlesztésével az érintett településeken az óvodai ellátás mennyiségi és minőségi paraméterei javuljanak, a kisgyermekek ellátása és nevelése megfelelő szinten biztosított legyen. A fejlesztés specifikus céljai közé tartozik, hogy - a fertőszéplaki óvoda bővítésével további kisgyermekek felvételi lehetőségének megteremtése, az óvodai ellátottak körének kibővítése 2,5-3 év korcsoportra; - a 3 év alatti kisgyermekek szüleinek a munkaerő-piaci helyzetük javítása a munkába állás elősegítése.

MEGLÉVŐ ÁLLAPOT BEMUTATÁSA: A jelenlegi – nem kielégítő kapacitású – óvoda a rendszeres felújításokkal, állagmegóvási munkálatok elvégzésével nem biztosíthatja az elmúlt években felmerült, illetve a jövőben előreláthatólag még nagyobb mértékben felmerülő igényeket. Az évek óta fennálló férőhely problémán túlmenően gondot jelent a nevelési programban meghatározott mozgásos foglalkozások megtartása. Az óvoda épülete a falu központjában, 1012 m2 alapterületű telken helyezkedik el. Az épület 178 nm, a többi rész udvar, amely több funkciós (füves, aszfaltos rész, domb, babaház). Komfort fokozata: összkomfort, 50 férőhelyes. A csoportok száma 2, jelenleg a mozgásos foglalkozások tornaszoba hiányában a csoportszobákban zajlanak. Az óvoda nevelési programjának megvalósításához szükséges alapvető eszközök, felszerelések rendelkezésre állnak, ugyanakkor az eszközök és felszerelések pótlására, korszerűsítésére folyamatosan szükség van.

Sarród feladat-ellátási helyen szintén maximális kapacitás-kihasználtsággal működik az óvoda. Az óvoda 600 m2 méretű udvara jelen állapotában a korszerűtlen játékok, idejét múlt kialakítás és a rövid életű nyírfák miatt szinte gondozatlan hatást kelt. Az esztétikai szempontokon túlmenően a biztonságos játék feltételeit kívánjuk megteremteni..

ÓVODABŐVÍTÉS, ÓVODAUDVAR FELÚJÍTÁS MŰSZAKI TARTALMA: Fertőszéplakon infrastrukturális fejlesztés keretében meglévő közművesített telken, működő óvoda bővítése kerül megépítésre. A meglévő 2 csoportszoba és a hozzájuk csatlakozó öltöző, mosdó WC csoport felújításra kerül, majd az épület átépítésével és bővítésével egy új csoportszoba kerül kialakításra, öltözővel és mosdó-WC csoporttal. Az új részen kap helyet a megnövelt méretű aulahelyiség, a tornaszoba, a melegítőkonyha, valamint a dolgozói öltözők, az iroda, a logopédus szoba valamint szertár és tárolók is. Az épület déli oldalánál fedett nyitott kerékpártároló kap helyet, kerítésen belül. Az új létesítmény befogadó képessége 70 főre növekszik úgy, hogy az épület bővített részében az épület mindenben kielégíti a szabványban rögzítetteket. A felújítást követően az óvoda 35 kw-os kondenzációs kazán biztosítja. A meglévő közlekedő és volt tároló összenyitásával tágasabb öltöző terület alakul ki, melyet fénycsatornával is megvilágítunk. Az épület udvari részén a szabványnak megfelelő új rámpa

kiépítésére kerül sor, amely biztosítja az akadálymentes közlekedés feltételeit. Az új rész csoport- és tornaszobája, valamint az öltöző és WC –mosdó helyiség szintén lehetővé teszi az akadálymentes közlekedést. Az új részen kialakításra kerülő mosdó-WC helyiségben gyerek mosdók, kiöntő és zuhanyzó is elhelyezésre kerül.

Sarród feladat-ellátási helyen a fejlesztés a 600 m2 alapterületű óvodaudvart érinti, ahol jelenleg korszerűtlen és elhasználódott szabadtéri játékok találhatók, esztétikailag és funkcionálisan is kifogásolható környezetben. Az óvodaudvar kerítése több helyen omladozik, a telepített élősövénynek köszönhetően a kisgyermekek nem tudnak a veszélyes kerítés közelébe menni, ami viszont nem jelent biztonságos és megnyugtató megoldást a problémára. Az óvodaudvar felújításánál olyan fiatal, hosszú élettartamú fák ültetése került betervezésre, amelyek több évre-évtizedre biztosítják az óvodaudvar árnyékolását és megfelelő esztétikai képét. Az óvodaudvarra épített fa játékok kerülnek, a jelenlegi elszórt kültéri játék elhelyezés helyett a felújítást követően egymáshoz képest tervezetten, a játékok helyigényét figyelembe véve kerülnek kialakításra a játszózónák. A tervezett kültéri telepített játékok: Mazsola játszóvár, négylábú hintaállvány, homokozó, libikóka, cölöpkunyhó, pókháló mászóka, 2 darab rugós ló kerül kihelyezésre. A kerítés akácfából készül.

EREDMÉNYEK: A fejlesztés a fertőszéplaki óvodában 20 férőhely bővülést, és az 1 db tornaszoba építésével újabb nevelési funkciók megfelelő színvonalú ellátását eredményezi. A projekt eredményeként új aula alakul ki, valamint új eszközök beszerzése valósul meg, amely eszközök egyrészről a régi, elhasznált vagy elavult eszközök cseréjét, másrészről új típusú eszközök beszerzését jelenti. Az új csoporthoz 1 fő dada felvétele válik szükségessé. A sarródi óvodaudvar felújításával biztonságos, korszerű és esztétikus játszókörnyezetet kapnak a kisgyermekek, a szabad levegőn töltött idő, szabad játék és a foglalkozások minősége javul.

Támogatás %-os mértéke: 100 %

Tervezett befejezés dátuma: 2019. január 31.

További információ kérhető:

Kóbor Attila, polgármester

Telefonszám: 06-99/537-160, e-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

A projekt keretében tervezett fejlesztés a Fertőszéplak Község Önkormányzata fenntartásában működő Margaréta Óvoda költségvetési szerv két feladat-ellátási helyét érinti: Székhely: 9436 Fertőszéplak, Soproni u. 6. Telephely: 9435 Sarród, Fő u. 32. Az intézmény alapfeladata az óvodai nevelés, a többi gyermekkel együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelően. Az intézmény az alaptevékenységeként feladat-ellátási szerződés alapján Sarród Község Önkormányzata feladatát is ellátja.

FEJLESZTÉS CÉLJA: A projekt közvetlen átfogó célja, hogy az óvodai ellátás – mint közszolgáltatás – fejlesztésével az érintett településeken az óvodai ellátás mennyiségi és minőségi paraméterei javuljanak, a kisgyermekek ellátása és nevelése megfelelő szinten biztosított legyen. A fejlesztés specifikus céljai közé tartozik, hogy - a fertőszéplaki óvoda bővítésével további kisgyermekek felvételi lehetőségének megteremtése, az óvodai ellátottak körének kibővítése 2,5-3 év korcsoportra; - a 3 év alatti kisgyermekek szüleinek a munkaerő-piaci helyzetük javítása a munkába állás elősegítése.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Oldal 1 / 17

Polgármesteri köszöntő

 

Ingyen WiFi Fertőszéplak központjában

Felhasználónév: wifi
Jelszó: free

Facebook

Programnaptár 2018

Domb újság

.


Fertőszéplaki Sportkör

Fertőszéplakinak lenni


Fertőszéplak képekben


 

Környező települések


   Fertőd

   Fertőszentmiklós

   Sarród

   Hegykő

   Fertőhomok

   Petőháza

   Fertőendréd

   Agyagosszergény

   Hidegség

   Fertőboz

   Kópháza

   Balf

   Sopron