Beszámoló az FSK Kerékpár Szakosztályának 3. évéről
Írta: Fekete Imre szakosztályvezető
AddThis Social Bookmark Button

Nézzük mi is történt idén: Az első túrára meghívtam Miklós Atyát, aki megáldotta a bringásokat és bicikliket egyaránt. Szeretném, ha ezen túl szezonkezdéskor minden évben így történne!

Szezonkezdés atyai áldással

A második túra alkalmával megszerettük volna kerülni a Fertő tavat, de az időjárás közbeszólt. Talán majd jövőre. Érdekesség, hogy amikor ez a túra zajlott, egy évvel előtte volt a Rábaköz túra, ahol viszont rövidnadrágban tekerhettünk.

Critical Mass - Sopron

A 3. túrán Sopronba mentünk a Critical Mass-re. Már régóta kíváncsi voltam egy ilyen nagy volumenű kerékpáros rendezvényre és az idén kettőre is eljutottunk. Az én véleményem az, hogy ezek a túrák nem a mi világunk, nem azt képviselik amit mi, mert ezek a demonstrációról, a felvonulásról szólnak, míg a mi alapelvünk a túrázás, a természet járása. Ennek ellenére örülök, hogy részt vettünk, és aki úgy gondolja, nyugodtan menjen ezután is, de a szakosztály nem tervezi a közeljövőbeni nevezést. Ezen a túrán avattuk, részben sikeresen a nagy kerékpár-szállító utánfutónkat, amiért köszönettel tartozunk Fertőszéplak Község Önkormányzatának és Polgármester Úrnak egyaránt!

Az új kerékpár-szállító utánfutónk

A túrákra visszatérve: következett a Vas-villa túra, ami kategóriáját tekintve ugyanaz, mint a CM, csak itt azért egy 25 km-t tekerni is kellett.
Júniusban Vásárosfaluban jártunk. Véleményem szerint ilyen egy tökéletes kerékpártúra: sok ember, jó idő, evés, ivás. Nagyot dobtunk a kemencés ételekkel a hangulaton. A vendéglátóinkra sem lehetett panasz, nagyon kedvesek és készségesek voltak és megígértették velem, hogy ide még visszatérünk.
Ezután következett az év legnagyobb durranása az éjszakai túra. Rekordszámú túrázó, mindenki tökéletesen felszerelkezve (lámpák, láthatósági mellény) a rajtnál. Csakhogy a vihar közeledett. Fejes Miki bácsi azt mondta nekem a rajtnál, hogy Sopronban orkán erejű szél van és szakad az eső. „Nehogy hülyeséget csináljunk!” Úgy érzem, hogy óriási szerencsénk volt aznap éjjel, és aki ott volt az soha nem felejti el ezt a hatalmas élményt. Mindenesetre bebizonyosodott, hogy az éjszakai túrára is van igény, és ezen túl minden évben szervezünk legalább 1 alkalommal.

Hanság túra

A Hanság túra újfent nagyon jól sikerült. Szép időben megtekinthettük a lébényi templomot és utána elérte a szakosztályunk az 1000. megtett km-t, amire két meglepetéssel is készültem a bringásoknak.
Idén először jutottunk el Nickre augusztusban. Az volt a tervem, hogy fürdőzni fogunk, de az időjárás nem járult hozzá, csak a legmerészebbek mártóztak meg, sőt a hazaindulás pillanatában el kezdett esni az eső, ami Csapodig ki is tartott.
Az utolsó 2 túra bebizonyította azt, hogy sajnos idén sok túrát terveztünk, mert ezekre nagyon kis létszámú csapat gyűlt össze.
A tavaly megválasztott elnökség tökéletesen ellátja feladatát! Maximálisan meg vagyok elégedve mindegyikőjük hozzáállásával. Köszönöm nekik az idei munkájukat, ahogy a tagoknak is! Találkozunk márciusban!

Hol

Teljesített táv

Túrát teljesítők száma (fő)