Közhasznú információk
Önkormányzat
E-ügyintézés
Közérdekű adatok
Intézmények
Vállalkozások
Civil- és sportélet
Hitélet
Településünkről
Látnivalók
Digitális témahét 2022 |
Írta: Iliásné Pozsgai Anna iskolaigazgató |
A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A XXI. század kihívásainak megfelelő kompetenciákat csak úgy tudjuk átadni tanulóinknak, ha a digitális kompetencia fejlesztését kiemelten fontos területként kezeljük. Fontos, hogy diákjaink ne csak passzívan, hanem aktívan tudják használni a digitális eszközöket. Alsó tagozatban, főként 3-4. osztályban, a digitális oktatás óta a gyerekek hatványozottabban igénylik, hogy a tanórák többségén megjelenjenek a digitális eszközök is a tananyag elsajátításában és begyakorlásában. A 3. osztály magyar órán a Füstifecske és a Fecskemadár c. ismeretközlő és elbeszélő olvasmányokon keresztül digitális feladatmegoldással sajátította el a madarak tulajdonságait, ismerkedhettek a fecskék vonulási útvonalaival a Google Maps felület megismerésével és használatával. Ismeretterjesztő kisfilmet is néztek a fecskék fészekrakásáról. Matematika órán írásbeli szorzás gyakorlását interaktív kalóztérképen végeztek el és elfoglalták a koponya szigetet. A gyerekek nagyon lelkesen végezték a kincskeresős feladatsort és nagyon motiváltak voltak mindvégig. A negyedik osztályban az interaktív tábla használata a gyerekek számára már nem kihívás, de kétségtelenül motiváló. A tanórák többségén különböző médiafelületekkel ismerkedtek a héten, s pénteken a héten tanultakat kamatoztathatták: tabletek segítségével vettek részt a tanórákon. Gépelhettek, kulcsszavakra kerestek, hírkereső versenyt rendeztek, térképen tájékozódtak különböző applikációk segítségével és a tananyag feldolgozását segítő feladatokat is e felületeken oldották meg. Több alkalommal kutattak nagy lelkesedéssel otthon is a világhálón, például Fekete István vagy Szentgyörgyi Albert után, szorgalmi feladat megoldásaképpen. A digitális témahét keretén belül kiemelt figyelmet kapott a felsős tanulók digitális kompetenciájának a fejlesztése is. A tanulók nagy örömére nemcsak tanórákon, de a szünetekben bőven kaptak digitális feladatokat. Három napon keresztül a diákok több érdekes témakört érintve QR kódokat olvastak le telefonok, tabletek segítségével. A válaszaikat a 8. osztályból kijelölt tanulók gyűjtötték be és EXCEL táblázatkezelő program segítségével Bozsvári Bendegúz (8. osztály) koordinálása alatt értékelték ki azokat. A felső tagozatos diákok közül 40 tanuló aktívan részt vett a játékban. A leggyorsabb QR-kód olvasó: Hámori Dorka 5.o. A leggyorsabb QR-kód kereső: Pintér Ramóna 5. o. lett a zsűri megítélése szerint. Ők a Crazy-garage élő logikai kalandjátékba nyertek egy két fős belépőt! A legtöbb helyes megfejtést adók közül: A verseny 1. helyezettje: Németh Amira (8. osztály) A verseny 2. helyezettje: Horváth Zétény (7. osztály) A verseny 3. helyezettje: Zsadony Zsombor (6. osztály) Az ő díjuk egy kupon: az általuk választott tantágyból 1 db ötös érdemjegy beváltása. A legaktívabb QR-kód kereső osztály a 7. osztály lett, az ő díjukat a Kisfaludi Állatkert ajánlotta fel: a teljes osztály és osztályfőnökük számára belépőt az állatkertbe. A leglelkesebb osztály pedig az 5. osztály lett. A résztvevő tanulók 1 db ötöst kapnak informatika tantárgyból. Német nyelvórák keretében az 5. osztályosok interaktív játékokkal fejlesztették szókincsüket, a 6. és 7. osztályosok Learningapps feladatokkal gyakorolták az adott leckéjük új nyelvtan anyagát és szókincsét. A 8. osztályosok az új kompetencia felmérés online példafeladataival ismerkedtek a tehetségkapu oldalán. Felsős diákjaink irodalom, nyelvtan és történelem órákon is olyan feladatokat kaptak, amelyek megoldásához okostelefonjaikat használhatták. Kellett kutatniuk információk után, novellát elemeztek, írtak digitálisan dolgozatot is. A gyerekek nagyon élvezték az IKT eszközök használatát. A héten szerzett élmények és eredmények ösztönzik a gyerekeket, s biztosan elősegíti digitális kompetenciájuk formálását, fejlesztését, gazdagítását is. A digitális témahéten készült fényképek ide kattintva tekinthetők meg. |