Közhasznú információk
Önkormányzat
E-ügyintézés
Közérdekű adatok
Intézmények
Vállalkozások
Civil- és sportélet
Hitélet
Településünkről
Látnivalók
Digitális témahét iskolánkban - 2017. április 3-7. |
Írta: Horváth-Doriné Fülöp Éva szaktanár |
A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A résztvevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során. során. A témahéthez kapcsolódóan március 31-én megtekintettük a „Drón és robotika” kiállítást Sopronban. Érdekes előadáson betekintést nyertünk a robotok programozásába, zenéltünk banán segítségével. Az okosterepasztalon készítettünk hegyeket, völgyeket és özönvizet. Láttunk drón versenyt, sőt a gyerekek maguk is irányíthattak drónokat, ami nem is könnyű feladat.
Iskolánkban a témahét keretében az IKT eszközök használatával színesítették a tanórákat a pedagógusok. Két termet kivéve az iskola minden osztályában van interaktív tábla, illetve a teleház számítógépeit is használhatták a tanulók különböző érdekes illetve a tananyaghoz kapcsolódó feladatok megoldásához.
Kedd, szerda és csütörtök délután az érdeklődő gyerekek játékos formában megismerkedhettek a programozási logika alapjaival. A kisebbek a Teleházban versengtek egy virtuális robot irányításával. A legügyesebb Tóth Alex, Kovács Anna, Dobray Andrea és Török Boglárka volt. A felső tagozatos tanulók egy kézzelfogható LEGO EV3 robotot építettek, melyet egy speciális szoftver segítségével programoztak be. Simon Nikolett és Bujtás Richárd tanulókat külön dicséret illeti, mivel sikerült a foglalkozás végére a lego robot „életre keltése”. A délutáni programokon közel 70 tanuló vett részt nagy lelkesedéssel. Úgy érzem sikerült az érdeklődésüket felkelteni és a tapasztaltak alapján a jövőben is szívesen vesznek részt a digitális témahét programjain. |